Gadgets Gaming Tech Reviews

Zavvi ZBOX Maart Review – Retro

In de States is het principe van een ‘Mystery Box’ razendpopulair. Je krijgt maandelijks een pakketje toegestuurd waarvan je niet weet wat erin zit. Wel is de waarde van de totale inhoud vaak meer dan de aanschafprijs van de Mystery Box en vind je er af en toe unieke items in terug. Jammer genoeg was er in de Benelux tot nog toe geen optie om die dozen vol hebbedingetjes te bemachtigen, maar daar brengt winkelgigant Zavvi.nl verandering in.

Sinds kort verkopen zij de ZBOX, een eigen Mystery Box die maandelijks wordt uitgebracht. De ZBOX borduurt verder op het principe van de Amerikaanse dozen, maar biedt wel een aantal voordelen. Eerst en vooral kan je de ZBOX gewoon kopen wanneer je wilt – er is het abonnementssysteem zoals bij Lootcrate en dergelijke. Bovendien staat elke maand een ander thema in de schijnwerpers. In maart was het de beurt aan ‘Retro’, met een duidelijke knipoog naar de klassieke games uit de 8- en 16-bit generatie. De interessantste feature? Elke maand zit er wel een exclusief item verpakt in de doos die je nergens anders kan krijgen. Kortom, een ZBOX is een ideaal hebbeding voor liefhebbers van film, televisie en vooral games.

Verpakking en inhoud

De ZBOX op zich is netjes afgewerkt met een ontwerp dat meteen uit het oog springt wanneer je de Mystery Box opent. Hieronder vind je onze ‘unboxing’ van de Zavvi ZBOX, volledig in stop-motion stijl. De items worden voldoende beschermd en worden meestal aan het eind van een maand geleverd.

Bij het openen van de doos staan er meteen een heleboel voorwerpen op je te wachten. De inhoud van de ZBOX Retro-editie:

• Lemmings Door Hanger – Exclusief bij de ZBOX
  • Joystick Junkies Shirt – Exclusief ontworpen voor deze ZBOX
  • Pac-Man of Ghost Pixel Bricks bouwsetje
  • Snelle Sonic The Hedgehog sokken
  • Old School Gaming Notepad (Master System, Saturn, Game Gear of Dreamcast)
  • Tango Fiesta – Early Access Steam Voucher
  • Verschrikkelijk lekkere snoepjes
  • Zbox Magazine

De items van dichterbij

P1050134

Laten we de inhoud van de ZBOX eens nader bespreken. Het exclusieve T-Shirt van Joystick Junkies valt uiteraard meteen op. De shirt werd exclusief ontwikkeld voor deze ZBOX en is dan ook nergens anders te verkrijgen. Het ontwerp mag er trouwens best zijn, en past helemaal in het Retro thema. T-Shirts van Joystick Junkies zijn niet bepaald goedkoop, en de waarde hiervan overstijgt bijna de aanschafprijs van de ZBOX zelf. Nu we toch over kledij bezig zijn, de snelle Sonic The Hedgehog sokken mogen zeker niet ontbreken in de kleerkast van een echte gamer.

In de doos vinden we ook nog een deurhanger van Lemmings terug, die eveneens exclusief werd ontworpen voor deze ZBOX. Voor de blokjesbouwers en Pac-Man liefhebbers onder ons is er ook nog een Pixel Bricks bouwsetje. In dit geval ging het op Pac-Man zelf, maar andere ZBOX exemplaren konden uitgerust worden met een Ghost.

Een leuke item is het ouderwetse notitieboekje in de stijl van een retro Sega console. De notepads zijn er in vier smaken: Master System (Genesis), Game Gear, Saturn en Dreamcast.

P1050153

Ten slotte is er ook nog een voucher voor Tango Fiesta. De game bevindt zich momenteel in een Steam Early Access fase en de code heeft een waarde van ongeveer €12. Tango Fiesta is een top-down shooter met een ouderwetse grafische stijl. Het doel is simpel: zo veel mogelijk slechteriken uitschakelen met een verschrikkelijk groot arsenaal aan wapentuig en heel wat verschillende personages. Het spel is prima alleen te spelen, maar blinkt uit in de co-operatieve modus met vrienden. De levels zijn goed uitgewerkt en de gameplay is stevig: wat meer variatie in de speelstijlen en vijanden was echter zeker welkom geweest. De game bevindt zich wel nog in Early Access, het is dus nog wat vroeg om een definitief oordeel te vellen. Als je van top-down shooters houdt is het absoluut een game die de moeite waard is om te proberen.

tango fiesta 1

In de ZBOX Magazine vinden we wat achtergrondinformatie terug, leuke artikels en een interview met de ontwikkelaars van Tango Fiesta. Je vindt er ook nog een kortingscode terug van 15% voor de T-Shirts van Joystick Junkies.

Eindwoord

De Zavvi ZBOX is zonder twijfel een uniek product. De uitgave van maart was geladen met interessante hebbedingetjes, zeker voor gameliefhebbers. De Zbox is in veel opzichten een aanschaf waard: eerst en vooral is de waarde van de items samen aanzienlijk hoger dan de aanschafprijs zelf. Maar de ZBOX biedt ook voor ons Belgen en Nederlanders de kans om leuke items in handen te krijgen die hier erg slecht of zelfs niet leverbaar zijn.

P1050167

De ZBOX van maart kan je niet langer bestellen, het thema voor April bedraagt Animatie en bevat onder andere items van Big Hero 6, Pixar en South Park. De ZBOX kan je bij Zavvi.nl bestellen voor iets meer dan €28. Maandelijks wordt er ook een ‘Mega ZBOX’ uitgeloot aan de kopers, met een minimum waarde van maar liefst €500!