Sony voor de rechter gesleept door Killzone: Shadow Fall resolutie

Jonathan Maes
Written By Jonathan Maes

Teacher by day, geek by night. He holds an MSc degree in Communications and has been passionate about games since the NES was released.

De Amerikaanse tak van Sony Computer Entertainment wordt voor de rechter gesleept voor ‘valse reclame’. Douglas Ladore vindt dat Sony heeft gelogen bij de resolutie van Killzone: Shadow Fall. 

Killzone: Shadow Fall zou op een native 1080p resolutie draaien, maar gebruikt een “technologische shortcut om gelijkaardige resultaten te bereiken”.

De single player modus van Killzone draait op die native 1080p resolutie. De multiplayer daarentegen gebruikt een upscaler van een hoge kwaliteit, in feite bedraagt de resolutie daar slechts 960 op 1080, in tegenstelling tot 1920 op 1080 pixels. De lagere resolutie was nodig om een stabiele framerate van 60 fps te kunnen behouden.

Ladore vindt dat Sony valse reclame heeft gemaakt op video’s, de officiele website, sociale media en de verpakking van Killzone.

Unfortunately, Sony’s marketing and on-box representations turned out to be nothing more than fiction.”

Douglas Ladore eist maar liefst 5 miljoen Amerikaanse dollar.

Leave a Comment