Gaming PS4 Virtual Reality

SuperHyperCube PSVR Review

SuperHyperCube kan misschien wel het best beschreven worden als een mix van het bekende Hole in The Wall en Tetris. In de game krijg je namelijk een steeds groter wordende 3D-figuur voorgeschoteld die je moet draaien en omkeren zodat hij precies in de opening van aankomende muur past. Onze ervaringen met de game lees je hieronder in de SuperHyperCube review voor PlayStation VR.

superhypercube_01

Het concept van SuperHyperCube is ontzettend simpel en werd eigenlijk hierboven al beschreven in de inleiding. Het figuur dat je door de muur moet krijgen wordt steeds groter en er komt altijd een kubus bij. Uiteraard loopt dit na een aantal ‘levels’ al serieus op en krijg je te maken met ingewikkelde geometrie. Omdat SuperHyperCube een PSVR-game is heb je dus meteen een vooraanzicht op de massa kubussen en moet je dankzij de VR-tracking achter de blokkenmassa kijken hoe je het in de opening kunt krijgen. Met de DualShock 4 kan je de blokkenmassa in drie assen roteren.

superhypercube_09

Als je mist en de figuur dus niet in de opening van de muur past, gaat je score omlaag en breken er een aantal kubussen af. Wanneer je dan vervolgens nog eens een vergissing maakt, is het game over. Af en toe krijg je een power-up voorgeschoteld waarmee je bijvoorbeeld wat extra tijd voorgeschoteld krijgt. Dat is eigenlijk alles wat SuperHyperCube te bieden heeft, naast deze modus en het behalen van de hoogste score zijn er geen andere gamemodi of extraatjes.

superhypercube_06

Je zou dan weleens kunnen denken dat het op gebied van replaywaarde niet zo goed zit met SuperHyperCube, maar de game werkt wel ontzettend verslavend. De neiging is groot om “nog eentje dan” te zeggen en je high score proberen te verbreken. Er zijn ook leaderboards aanwezig zodat je de strijd kunt aangaan om de hoogste score met je vrienden.

superhypercube_04

SuperHyperCube kan op audiovisueel gebied het best beschreven worden als een erg ‘trippy’ ervaring. De achtergronden hebben altijd vrij levendige kleuren en dankzij VR voelt het ook alsof je zelf een beetje Hole in The Wall zit te spelen. De PS4 slaagt erin om de game ook ontzettend soepel weer te geven en SuperHyperCube ziet er – zeker voor een VR-game – best scherp uit.

Conclusie SuperHyperCube review

SuperHyperCube is een verslavende VR-game met een goed concept, maar mist replaywaarde of andere gamemodi. Het prijskaartje is voor een enkele modus erg fors, hoewel je er natuurlijk wel heel wat uren kan aan spenderen om toch een hogere score te behalen. Wel is SuperHyperCube dankzij het eenvoudig concept ontzettend toegankelijk voor alle spelers, maar echt warm worden we er niet van.

SuperHyperCube

Ontwikkeld en uitgegeven door KOKOROMI

Gespeeld op PS4/PSVR.